Kledingbank Deventer

Wij brengen jullie graag op de hoogte van de Stichting Kledingbank Deventer:

Wij zijn Stichting Kledingbank Deventer. Opgericht in 2009 en bedoeld voor mensen die tijdelijk of structureel geen financiële mogelijkheden hebben om zichzelf en/of hun kinderen te voorzien van kleding en schoeisel. De Kledingbank helpt daarbij door hen kosteloos 2 keer per jaar te voorzien van deze benodigdheden.

Jaarlijks ontvangen wij 1500 mensen, waarvan zo'n 50% kinderen. Gezien de hoge prijzen voor dagelijkse levensbehoeften, zullen wij het de komende jaren alleen maar drukker gaan krijgen. De kleding en schoeisel die wij uitreiken aan de gezinnen en alleenstaanden ontvangen wij uit donaties, hetzij van particulieren die hun kledingkast opruimen, een sportclub die nog wat sportkleding overheeft of van een kledingwinkel die de restanten van de sale aan ons doneert.

Maar ook u kunt ons helpen! Zijn de kinderen uit hun kleding gegroeid? Of ruimt u misschien uw eigen kledingkast op? Dan maakt u onze bezoekers erg blij met de kleding die u niet meer gebruikt! Alle kleding en schoenen zijn welkom, met uitzondering van ondergoed en sokken. Deze kopen wij zelf in voor onze klanten, met de financiële donaties die wij ontvangen.

Mocht u zelf financieel niet in staat zijn uzelf of uw kinderen te voorzien van kleding, dan kunt u bij Steven Diepeveen vragen om een doorverwijzing, dit mag ook per mail. Wanneer u de doorverwijzing heeft ontvangen, kunt u deze per mail verzenden naar info@kledingbankdeventer.nl en zullen wij een afspraak voor u inplannen.

Kleding doneren kan bij onze locatie, adres Splithofstraat 1, 7415CD Deventer. Onze openingstijden zijn als volgt: Dinsdag en woensdagmiddag tussen 13:30 uur en 16:00 uur. Vrijdagochtend tussen 9:00 uur en 11:30 uur Zaterdag tussen 10:00 uur en 12:30 uur.

Heeft u na het lezen van dit bericht nog vragen of opmerkingen? Dan kunt u mailen naar info@kledingbankdeventer.nl of schiet één van de bestuursleden aan op het schoolplein. Mariëlle en Ruben Brinkman (ouders van Esmee Brinkman, klas 1/2D) of Daniëlle Olthu.

• Kledingbank