Winterwonderloop 15 februari

Zet woensdag 15 februari alvast in je agenda: de kinderen van OBS Slingerbos rennen dan rondjes om de school om geld op te halen voor KIKA (als goed doel uitgekozen door de leerlingenraad) en voor nieuw meubilair voor de onderbouw. Ouders, opa’s, oma’s, buren en dorpsgenoten zijn van harte welkom om de kinderen te komen aanmoedigen!

De sponsorloop wordt georganiseerd door een aantal tweedejaars-studenten van de opleiding Sportkunde aan de HAN in Nijmegen. Een van de studenten is Leon de Weerd, de zoon van Juf Sylvia van OBS Slingerbos, wat meteen de link verklaart met onze school. Het mes snijdt in dit geval aan twee kanten: de studenten krijgen een mooie leerervaring in het organiseren van een sportief evenement voor kinderen, en de school had toch al een sponsorloop gepland dit jaar. Om met de woorden van directeur Steven Diepeveen te spreken: “zij de studiepunten, wij de ondersteuning!”.

Vandaag (1 februari) zijn de studenten alle schoolklassen langs gaan om zichzelf voor te stellen en om het evenement aan te kondigen. Dat deden zijn op een creatieve manier: met een zelfgemaakt promotiefilmpje. Ook gaven zij flyers mee aan de kinderen om uit te delen, en uiteraard de sponsorkaarten. De kleuters rennen een parcours op het grasveldje naast de school; alle oudere kinderen rennen een groter rondje rondom de school en het bos.

Het winter thema van de Winterwonderloop past natuurlijk perfect bij deze tijd van het jaar. De studenten gaan er qua aankleding ook zeker een winters tintje aan geven, wellicht verschijnen zij op de dag zelf wel in een ski-pak ;-)

We zien jullie graag op 15 februari!

• 20230201_142314