Thema voor kleutergroepen: Bouwen

In de groepen 1/2 wordt er momenteel gewerkt aan het thema: Bouwen. Nu hebben we op Slingerbos voor in ons atelier een ware timmertafel. De jongsten van onze school hebben deze timmertafel als eerst uitgeprobeerd, want dit past natuurlijk perfect bij het thema.

Daarnaast hebben onze kleuters geleerd hoe een huis gebouwd wordt (in welke volgorde en door wie) en met welk gereedschap. Alle kinderen mochten bij het nieuwe van huis juf Elina komen kijken. Hier konden we alle onderdelen van de bouw zien, die we in de klas al besproken hadden. In het echt is het veel leuker!! Ook kunnen ze met een rolmaat allerlei voorwerpen opmeten. Het thema is één groot succes en dat in combinatie met onze eigen verbouwing is toch geweldig.
Media
  • Thema Bouwen 2 kleuters