Create with Peet helpt leerlingen met verbouwingsideeën

Uit alle groepen vijf tot en met acht is vandaag (3 oktober) één leerling afgevaardigd om mee te doen aan een workshop van Create With Peet: die zeven leerlingen mochten vanochtend brainstormen over hoe zij de school het liefst zien na de verbouwing. Dit schooljaar staat het Slingerbos namelijk een grote verbouwing te wachten in de zomerperiode. Zowel de binnen- als de buitenkant wordt onder handen genomen en ook de indeling staat daarbij niet vast. En wie beter dan de leerlingen zelf te vragen wat er belangrijk is in het nieuwe ontwerp voor de school!

Met deze workshop krijgen de leerlingen als eerste een stem in het ontwerp, en start het traject waarbij we input gaan leveren aan de architect Hugo Lenselink (ARX) die het ontwerp voor de verbouwing uiteindelijk gaat maken. Ook de leraren krijgen nog een brainstormsessie met Create with Peet. Dit bedrijf vertaalt de verzamelde ideeën in een creatieve beeldcollage voor de architect. Wat daarbij gaat helpen is dat het nieuwe schoolplan met de onderwijsvisie 2019-2022 inmiddels gereed is en daarmee ook een basis vormt voor het ontwerp.

We houden u op de hoogte van de vorderingen!

• result-image